top of page
Skribentens bildÅsa Sjölander

Såhär kommer du igång med försäljning i sociala medier

Det kanske vanligaste felet jag ser nya småföretagare göra är att de får en idé, skapar produkten och sen försöker sälja den. Den metoden funkar inte. Det blir en produktchock för målgruppen och med största sannolikhet är det inte exakt det de vill ha. Såhär ska du göra istället:


För att det ska bli en win-win i affären så behöver det vara en produkt som du kan tjäna pengar på och som kunden verkligen vill ha. Därför behöver du börja med att prata med målgruppen.


  1. Välj Nisch

  2. Välj ut några målgrupper som kan tänkas ha nytta av din produkt

  3. Intervjua dem om deras behov och beteenden

  4. Analysera dina svar. Finns det något de sliter med som kan hjälpa dem med? Om inte - byt målgrupp eller gör om intervjuerna och fördjupa frågorna

  5. Använd materialet du får i intervjuerna till att utforma erbjudandet

  6. Ta in testklienter för att prova erbjudandet

  7. Värm upp din publik 1-3 månader i förlansering

  8. Lansera

  9. Följ upp

7 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page